De Groene Amsterdammer

Historisch Archief 1877-1940

Alle jaargangen 1934 10 februari pagina 12

10 februari 1934 – pagina 12

Dit is een ingescande tekst.

Buick viert zijn T30 -jarig jubileum met het lanceeren van den 1934-Buick, een wonder van rij- en bestuurderscomfort. ASLOOZE VOORWIELOPHANGING Voorname distinctie in modernen stijl. 1934-Buick Club Sedan, model 61, met aangebouwden koffer en verbeterd Fisher tochtvrij ventilatiesysteem. Geen wagenmoeheid meer, want : A Het doorkippen in rijrichting van den ' wagen wordt nu voorkomen door : 1. Aslooze voorwielophanging. 2. Een veering, die aan de gewichtsverdeeling is aangepast. 3. Correct afremmen van den veeruitslag door de schokbrekers. D Het zijwaarts overzwaaien in bochten wordt verminderd door : Een stabilisator van de achterveering. P Trillingen, door oneffenheden van den weg veroorzaakt, worden vol komen opgenomen door : Het schroefveersysteem der voorwielen . Andere belangrijke mechanische verbeteringen : 1. Vacuum-servorernmen 2. Automatische starter 3. Verbeterde stuurinrichting 4. Vacuum-regeling der voorontsteking en octaan-regelaar 5. Alle versnellingen geruischloos 6. Verzwaard kruisbalk-chassis 7. Aanmerkelijk krachtiger koplampen. ? lT TTr^K " onc^er de voorname merken den naam met den besten klank - viert zijn 3o-jarig jubileum met het lanceeren van zijn prachtig 1934-model, waarvan het schitterend uiterlijk slechts wordt overtroffen door een tot hiertoe nog niet bereikt rij comfort. Dit meesterstuk van vooruitstrevende techniek werd belichaamd in een massalen imposanten wagen die tegelijk, door zijn mo dern stroomlijneffect, een gedistingeerd eleganten indruk maakt. "Verreweg de beste Buick welke ooit werd gebouwd", is het oordeel van verschillende deskundigen, die reeds in de gelegenheid waren kennis te maken met den nieuwen Buick en hem aan den tand te voelen. Een boekje met volledige en gedetailleerde inlichtingen zal U gaarne en gratis worden toege zonden, indien U schrijft aan General Motors ContéS.A., 192-198, Kanaaldok, Antwerpen. Geheel nieuw ontworpen chassis Wel wetende dat een zoodanig rijcomfort met het gebruikelijke type vooras nooit te bereiken zou zijn geweest, hebben de Buick-ingenieurs er niet tegen op gezien de constructie van het geheele chassis totaal te wijzigen. Zij besloten tot ASLOOZE VOORWIELOPHAN? GING over te gaan, omdat daarbij de taak der voorveeren zich tot haar eigenlijke functie, de veering van het voorste gedeelte van den wagen, beperkt. Met de vroegere vooras daarentegen moesten de veeren te stijf gemaakt worden, omdat zij i. de eenige verbinding vormden tusschen vooras en chassisraam en 2. bovendien alle remkrachtreacties Nieuw systeem voorirein met onafhankelijk geveerde wielen

De Groene Amsterdammer Historisch Archief 1877–1940

Ga naar groene.nl