Historisch Archief 1877-1940
Buick viert zijn T30 -jarig jubileum met
het lanceeren van den 1934-Buick, een
wonder van rij- en bestuurderscomfort.
ASLOOZE VOORWIELOPHANGING
Voorname distinctie in modernen stijl. 1934-Buick Club Sedan,
model 61, met aangebouwden koffer en verbeterd Fisher
tochtvrij ventilatiesysteem.
Geen wagenmoeheid
meer, want :
A Het doorkippen in rijrichting van den
' wagen wordt nu voorkomen door :
1. Aslooze voorwielophanging.
2. Een veering, die aan de
gewichtsverdeeling is aangepast.
3. Correct afremmen van den
veeruitslag door de schokbrekers.
D Het zijwaarts overzwaaien in
bochten wordt verminderd door :
Een stabilisator van de achterveering.
P Trillingen, door oneffenheden van
den weg veroorzaakt, worden vol
komen opgenomen door :
Het schroefveersysteem der voorwielen .
Andere belangrijke
mechanische verbeteringen :
1. Vacuum-servorernmen 2. Automatische
starter 3. Verbeterde stuurinrichting
4. Vacuum-regeling der voorontsteking en
octaan-regelaar 5. Alle versnellingen
geruischloos 6. Verzwaard kruisbalk-chassis
7. Aanmerkelijk krachtiger koplampen.
? lT TTr^K " onc^er de voorname merken den
naam met den besten klank - viert
zijn 3o-jarig jubileum met het lanceeren van zijn prachtig
1934-model, waarvan het schitterend uiterlijk slechts wordt
overtroffen door een tot hiertoe nog niet bereikt rij comfort.
Dit meesterstuk van vooruitstrevende techniek werd belichaamd
in een massalen imposanten wagen die tegelijk, door zijn mo
dern stroomlijneffect, een gedistingeerd eleganten indruk maakt.
"Verreweg de beste Buick welke ooit werd gebouwd", is
het oordeel van verschillende deskundigen, die reeds in de
gelegenheid waren kennis te maken met den nieuwen Buick
en hem aan den tand te voelen.
Een boekje met volledige en gedetailleerde inlichtingen zal U gaarne en gratis worden toege
zonden, indien U schrijft aan General Motors ContéS.A., 192-198, Kanaaldok, Antwerpen.
Geheel nieuw ontworpen chassis
Wel wetende dat een zoodanig rijcomfort met het
gebruikelijke type vooras nooit te bereiken zou zijn
geweest, hebben de Buick-ingenieurs er niet tegen
op gezien de constructie van het geheele chassis
totaal te wijzigen.
Zij besloten tot ASLOOZE
VOORWIELOPHAN? GING over te gaan, omdat daarbij de taak
der voorveeren zich tot haar eigenlijke functie, de
veering van het voorste gedeelte van den wagen,
beperkt. Met de vroegere vooras daarentegen moesten
de veeren te stijf gemaakt worden, omdat zij i. de
eenige verbinding vormden tusschen vooras en
chassisraam en 2. bovendien alle remkrachtreacties
Nieuw systeem voorirein met onafhankelijk geveerde wielen